Kierowców teamu Scuderia Ferrari czeka w jutrzejszym wyścigu ciężkie zadanie. Zarówno Kimi Raikkonen, jak i Felipe Massa startować będą po mniej przyczepnej stronie toru Silverstone, a - jak przyznają członkowie włoskiego zespołu - różnice między dwoma czołowymi zespołami są tak minimalne, że o końcowym rezultacie może zadecydować właśnie udany start. Niemniej obaj kierowcy stajni z Maranello nie składają broni - wierząc w dobrą strategię i mocny bolid.
Kimi Raikkonen"Nie kryję mojego rozczarowania. W drugim przejeździe w Q3 popełniłem błąd na wyjściu z ostatniego zakrętu. Wyjechałem delikatnie na trawę, co przyczyniło się do utraty trakcji i kosztowało wiele, zbyt wiele czasu. Ale nie warto tracić zbyt wiele czasu myśląc o tym. Stało się, nie da się nic zmienić. Teraz musimy skoncentrować się na wyścigu. Oczywiście start na brudnej stronie toru nie daje przewagi - ale wiemy, że mamy dobre tempo na długich przejazdach. Wiele będzie zależeć od startu i strategii opracowanej przez zespół. To jeszcze nie koniec. Zrobimy co w naszej mocy, by wrócić do domu z jak najlepszym rezultatem."
Felipe Massa
"Bardzo ciasna sesja kwalifikacyjna, z małymi różnicami czasowymi między czołowymi czterema kierowcami. Mój ostatni przejazd był stosunkowo dobry - ale straciłem nieco czasu w drugim sektorze, szczególnie na zakręcie siódmym. Wiemy, że nasz bolid dobrze sprawuje się w warunkach wyścigowych - jutrzejszy wyścig będzie długi i trudny, a różnice mogą sprowadzić się do strategii."
Jean Todt, szef zespołu
"Byliśmy świadkami zaciekłej walki, której wynik rozstrzygnął się w ostatniej sekundzie. Jak oczekiwaliśmy, dwa czołowe zespoły są bardzo równe - co można wywnioskować z bardzo drobnych różnic w tabeli czasowej. Oceniając kwalifikacje musimy oczywiście wziąć pod uwagę tradycyjne znaki zapytania dotyczące strategii. Jutro decydującym czynnikiem będzie praca zespołu i kierowców, czas pit stopów, oraz tempo bolidu i sprawność ogumienia na dystansie. Z naszej strony, damy z siebie wszystko jak zawsze. Ten wyścig to kluczowy moment w walce na obu frontach, i z całego serca chcemy wrócić do domu z jak najlepszym wynikiem."
07.07.2007 18:45
0
Massa chyba zapomniał że stracił tyle do Raikonena co Robert do niego także ciasno było nie tylko w pierwszej czwórce !!
07.07.2007 19:59
0
Doskonale sobie z tego zdaje sprawę , iż Robert jest tuż za nim - Leeloo. Powiedział jak powiedział - tj. przemilczał ten fakt. I mam wielką nadzieję ( wydaje mi się , że wcale nie taką nierealną ) , że jutro zostanie skarcony przez Roberta już na samym starcie. Swego czasu już się woził za Robertem przez pół wyścigu , aż w końcu wyleciał z toru. Kimi mu raczej nie pomoże , bo będzie zajęty Hamiltonem ( jeszcze jest czas na rehabilitację - w stosunku do siebie jak i zespołu ). Może być bardzo ciekawie - na co liczę. Pozdrówka
07.07.2007 21:45
0
Wybaczcie ze pytam tutaj ale widze ze dyskutuje tu grupa prawdziwych fanow i fachowcow F1. Czy w bolidach jest pedal sprzegla taki jak w normalnych autach? Niby glupie pytanie ale nie wiem. Jakis czas temu Kimi sie wypowiadal ze mu naprawili sprzeglo i przez to lepiej startuje. Natomiast z drugiej strony przeciez nie dali by rady tak szybko wysprzeglac skoro skrzynie sa polautomatyczne i zmiany biegow przebiegaja tak szybko. Druga czesc pytania: zakladajac ze pedalu sprzegla nie ma to znaczy ze hamulec naciskaja lewa noga ????? To tez bardzo dziwne by bylo. I trzecie pytanie: Na czym polega okrazenie formujace i dlaczego podczas tego okrazenia jada zolwim tempem ??? Wielkie dzieki za odpowiedzi.
07.07.2007 22:33
0
dał ciała na ostatnim zakręcie - i tyle i znów perfekcyjny Lewis pierwszy.... Szkoda że Ralf nie jest bliżej to by go skasował!
07.07.2007 22:40
0
Pedału sprzęgła nie ma bo mają sekwencyjną skrzynię biegów gdzie sprzęgło jest automatyczne. Tak, hamują lewą nogą co robi większość kierowców wyścigowych. A okrążenie formujące jest tylko po to żeby rozgrzać silnik i opony.
07.07.2007 23:32
0
a ja dodam, że puma ma fajne buciki z kolekcji bmwsauber. pod lewym jest napis brake, pod prawym power:) to ułatwia zrozumienie tego sportu;) robert, tak jak już mówiłem, tam jest taki skrót i możesz nim uciec przed ralfem nim cię trafi. trzym się!
07.07.2007 23:47
0
jest specjalny przycisk do ruszania, natomiast zmiana biegów nastepuje przy w pełni otwartej przepustnicy.
08.07.2007 08:41
0
jest sprzęgło! do ruszania jest sprzęgło połączone z przyciskiem który pomaga przy ruszaniu! a przy zmianie piegów jest ono nie potrzebne ponieważ skrzynia jest półautomatyczna
08.07.2007 10:29
0
Zobaczycie wszystko dobrze, kiedy w trakcie wyścigu będzie pokazane, jak jeździ Hamilton tj. będzie obraz z kamery w jego kokpicie za kierownicą. Z lewej strony ekranu będzie łopatka GEAR UP, a z prawej manetka biegu w dół i pod nią łopatka sprzęgła, używanego tylko po to, aby wrzucić na starcie pierwszy bieg z jałowego Na okrążeniu formującym kierowcy rozgrzewają przed startem opony i układy hamulcowe w swoich bolidach (do ok. 1000-1200*C
10.07.2007 23:26
0
Co do kwestii hamowania lewą noga, jest ot banalna spraw :) Kwestia wprawy i wyczucia! Jadac 700 km autostrada w niemczech noca mozna sie tego nauczyc na poczatku troche rwie cialo na szybe ale z czasem dochodzi sie do wprawy. Jak bedziesz kiedys w sytuacji awaryjnej to naciskaj hamulec lewa noga.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się